Onze praktijk Mijn Portaal Ik heb spoed

Afspraak

Afspraak maken

Ik heb nu een huisarts nodig, wat moet ik doen?

In een levensbedreigende situatie bel je direct 112. Is de situatie niet levensbedreigend, maar vraagt die wel om spoed? Dan kun je ons bereiken op 073 522 61 00. Buiten de openingstijden van onze praktijk staat  de huisartsenpost voor je klaar, te bereiken op 088 876 5050.

Wanneer bel ik de huisartsen spoedpost?

Wanneer de huisartsenpraktijk dicht is, kun je de huisartsen spoedpost bellen. Maar let op: de huisartsen spoedpost bel je in de avonden, nachten, weekenden en tijdens feestdagen alleen wanneer je dringend medische zorg nodig hebt. Is er geen sprake van spoed? Wacht dan tot de volgende werkdag en bel je eigen huisarts. Wil je meer informatie over wanneer je de huisartsenpraktijk belt en wanneer je de huisartsen spoedpost belt? Klik dan op onderstaande link. Deze website is gemaakt door de huisartsenposten in Brabant.


Lees meer informatie

Ik twijfel of ik naar de huisarts moet, wat moet ik doen?

Wil je weten of contact met de huisarts nodig is? Of wil je weten wat je aan jouw klachten kunt doen? Bekijk de 2 opties:


Moet Ik Naar De Dokter

Ga naar moetiknaardedokter.nl of download de gratis app (Google Play of AppStore). Je vertelt wat jouw geslacht is, hoe oud je bent, waar je last van hebt en wat jouw klacht is. Aan de hand van jouw symptomen wordt bepaald of Ʃn wanneer contact met de huisarts nodig is. Op die manier weet je wat je moet doen en voorkom je onnodig wachten bij de huisarts of huisartsenpost.


Thuisarts.nl

Of kijk op Thuisarts.nl voor betrouwbare medische informatie, informatie om voorbereid naar de huisarts te gaan en zelfzorgadviezen  wat je zelf kunt doen bij veelvoorkomende klachten, zoals keelpijn, hoofdpijn of koorts. Thuisarts.nl is handig voor iedereen die betrouwbare gezondheidsinformatie zoekt, maar het vervangt geen doktersbezoek als dat nodig is!

Waarom vraagt de assistente waarom ik een afspraak met de huisarts wil maken?

Bij het maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van jouw contact (dat heet triage). Ze is daarvoor opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoed van jouw klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met jouw informatie om te gaan.

Ik heb meerdere klachten en/of vragen

Heb je meerdere vragen of wil je een gesprek, dan kun je bij het maken van je afspraak een dubbele afspraak inplannen. Dit zijn twee afspraken achter elkaar, zodat het een dubbel consult wordt. Twijfel je over hoeveel tijd je nodig hebt? Overleg dit dan telefonisch met de assistente via 073 522 61 00.

Ik ben 16 jaar, moet ik zelf een afspraak maken?

Ja, als je 16 jaar of ouder bent maak je zelf de afspraak bij de huisartsenpraktijk. Als ouder mag je mee als jouw kind daar toestemming voor geeft. Jongeren vanaf 16 jaar beslissen zelf en hebben een zelfstandig recht op informatie. Een uitslag wordt dan (zonder toestemming) ook niet gedeeld met de ouder (zonder toestemming) en het dossier is uitsluitend in te zien door de jongere. Ook mogen jongeren van 16 jaar of ouder zelf beslissen over een eventuele behandeling.

Kan ik ook voor iemand anders een afspraak maken?

Wil je een afspraak maken voor bijvoorbeeld je moeder, oom of een van je kinderen? Dat kan! Vermeld bij het maken van je afspraak goed om welke persoon het gaat. LET OP: gebruik bij het online afspraak maken wel het account van degene voor wie de afspraak bedoeld is. De accounts zijn gemakkelijk te koppelen in het portaal als je verantwoordelijk bent voor deze persoon. Zo ontstaat er geen verwarring en komen de gegevens in het goede dossier terecht.

Kan ik mijn huisarts online een bericht sturen?

Heb je een vraag voor je huisarts? Stel je vraag eenvoudig online via jouw patiĆ«ntenportaal (e-consult). Je kunt ook foto’s of documenten meesturen. Dit gebeurt op een beveiligde manier. Je ontvangt op werkdagen binnen 48 uur  antwoord.

Hoe kan ik een huisbezoek aanvragen?

Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiƫnten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 073 522 61 00. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.

Kan ik beeldbellen met mijn huisarts?

Jazeker! Dit kan met je eigen huisarts of praktijkondersteuner. Je kunt hiervoor een belafspraak maken met de assistente op 073 522 61 00. Zorg je wel voor een goede verbinding en voldoende privacy?

Hoe kan ik mijn bezoek aan de huisarts voorbereiden?

Of je nu een online afspraak hebt of naar de huisarts gaat, zorg dat je altijd voorbereidt bent zodat de huisarts je beter kan helpen. Handig is om het op te schrijven. Vertel kort en duidelijk wat je klacht is. Lees het voor je afspraak nog even door. Schiet je nog iets anders te binnen? Schrijf het erbij! Houd het bij de hand tijdens de afspraak en noteer de antwoorden van de huisarts. Zo kun je het later makkelijk teruglezen. Of bekijk vooraf jouw dossier in je portaal voor meer informatie.


Voor afspraken met de praktijkondersteuner maken we soms gebruik van vragenlijsten. Als de vragenlijsten gebruikt worden krijg je die vooraf aan de afspraak toegestuurd. Vul deze lijst vooraf in zodat dit tijdens het consult besproken kan worden.


Het kan voorkomen dat je met jouw klachten niet naar de praktijk kunt komen voor het spreekuur. Wij bezoeken dagelijks patiƫnten die fysiek niet in staat zijn om zelfstandig of met begeleiding naar onze praktijk te komen. We willen je dringend vragen om bij het aanvragen van een huisbezoek kritisch te kijken of een huisbezoek echt nodig is. Een huisbezoek is niet bedoeld voor mensen die geen tijd of geen vervoer hebben om naar de praktijk te komen.


Voor het aanvragen van een huisbezoek bel je in de ochtend naar 073 522 61 00. De assistente beoordeelt, eventueel samen met de huisarts, of een huisbezoek nodig is. Heeft je huisbezoek spoed? Toets dan 1 in bij het menu als je de assistente belt.


Patiƫntenportaal

Wat is het patiƫntenportaal en wat biedt het jou?

In het patiƫntenportaal kun je 24 uur per dag snel, veilig en online contact met jouw huisarts hebben. Met je eigen account log je veilig in en hoef je niet elke keer opnieuw jouw gegevens in te voeren. Let op: iedere huisarts kiest er zelf voor welke van onderstaande opties hun beschikbaar stellen in het patiƫntenportaal. Het kan dus zijn dat wij als huisarts niet alles aanbieden.


Wat biedt het patiƫntenportaal jou?

  • Afspraak maken: je kunt via het patiĆ«ntenportaal een afspraak maken voor een bezoek aan de praktijk. Deze afspraak verschijnt direct in de agenda van de huisarts.
  • E-consult (vraag stellen): via een e-consult kun je minder dringende vragen stellen aan de huisarts, de praktijkondersteuner of de assistente. Je vraag wordt bijna altijd dezelfde dag nog beantwoord.
  • Herhaalrecepten bestellen: je kunt snel en gemakkelijk herhaalmedicatie bestellen via het portaal. De aanvragen komen direct bij de huisarts terecht zodat dit dezelfde dag aan de apotheek kan worden doorgegeven.
  • Uitslagen onderzoek: de uitslagen van je onderzoek worden voor je beschikbaar gesteld om zelf in te zien.
  • Medisch dossier inzien: je kunt zelf jouw dossier inkijken en teruglezen wat je met de huisarts besproken hebt tijdens je consult.
Hoe log ik in op het portaal?

​Je kunt op twee manieren inloggen bij MijnGezondheid.net: via de website of via de app. Hieronder vind je een overzicht van beide opties.


Inloggen via de website

  • Ga naar de inlogpagina.
  • Klik op "Inloggen met DigiD".
  • Log in met jouw DigiD-gebruikersnaam en wachtwoord, of gebruik de DigiD-app voor extra beveiliging.

    Bij de eerste keer inloggen word je gevraagd de voorwaarden en privacyverklaring te accepteren.

Let op: Je kunt alleen inloggen als jouw huisarts of apotheek is aangesloten bij MijnGezondheid.net en je hiervoor heeft aangemeld. Indien je nog geen account hebt, neem dan contact op met jouw zorgverlener om je aan te melden.


Inloggen via de MedGemak-app

  1. Log in op MijnGezondheid.net via jouw browser.
  2. Klik rechtsboven op het menu en selecteer "Ik wil... mijn app koppelen".
  3. Volg de instructies om een activatiecode op te halen.
  • Voer in de app jouw geboortedatum en de activatiecode in.
  • Stel een persoonlijke 5-cijferige pincode in voor toekomstig gebruik.

Na het koppelen kun je de app gebruiken om snel en veilig toegang te krijgen tot jouw medische gegevens, afspraken te maken en berichten te sturen naar jouw zorgverlener.


Hulp nodig?

Bij problemen met inloggen of andere vragen kun je terecht op de helpdesk van MijnGezondheid.net. Hier vind je informatie over het aanmaken van een account, inloggen met DigiD, het resetten van jouw wachtwoord en meer.

Ik heb problemen met het patiƫntenportaal, wat nu?

Krijg je een foutmelding of heb je hulp nodig? Bel dan niet de huisartsenpraktijk, maar neem contact op met de helpdesk van MijnGezondheid.net. De praktijk heeft geen toegang tot jouw inloggegevens of technische instellingen van het portaal.


Helpdesk MijnGezondheid.net

Ik heb nog geen account, hoe meld ik me aan?

Bekijk hier de instructie om een account aan te maken. Heb je vragen over MijnGezondheid.net of de MedGemak-app? Of kom je er niet helemaal uit? Bekijk hier de antwoorden op veelgestelde vragen.

Wat kan ik met de MedGemak app van MijnGezondheid.net?

De MedGemak app is speciaal gemaakt voor je smartphone en biedt een aantal voordelen bovenop MijnGezondheid.net. Dit kun je met de MedGemak app:
-        Veilig Ć©n snel inloggen
-        Handige inneemwekker voor je medicijnen instellen
-        Een foto of bijlage meesturen als je online een vraag stelt aan je huisarts
-        Een afspraak inplannen bij je huisartsenpraktijk


Aan de slag met de MedGemak app
Stap 1: Nog geen MijnGezondheid.net account? Vraag hier je account aan
Stap 2: Download de gratis de MedGemak app
Stap 3: Koppel de app aan jouw MijnGezondheid.net account

Stap 4: Voer in de MedGemak app jouw activatiecode en geboortedatum in en registreer je toestel. Jouw activatiecode vind je in MijnGezondheid.net.


Overig

Ik ben verhinderd voor een afspraak, wat nu?
De drukte binnen onze huisartsenpraktijk neemt toe en om iedereen op kort termijn een plaats te kunnen bieden, hanteren wij een No-Show/ Niet verschenen beleid. Op advies van de Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV) hebben wij een ā€˜no-show’ (niet verschenen) regeling ingevoerd. Dit betekent dat als je niet verschijnt op jouw afspraak of deze te laat afzegt, je eenmalig schriftelijk of telefonisch een waarschuwing ontvangt. Wanneer er een tweede keer een afspraak wordt gemist, krijg je een factuur thuis gestuurd. Wij achten deze regeling noodzakelijk omdat wij merken dat er steeds vaker patiĆ«nten, zonder bericht, niet komen op hun afspraak. Hiermee gaat onnodig spreekuurtijd verloren en kunnen andere patiĆ«nten minder snel terecht, die dan graag jouw plek in de agenda hadden willen hebben.

Als je verhinderd bent, verzoeken wij je om uiterlijk 24 uur vóór de afspraak contact op te nemen met 0735 226 100 of een mail te sturen aan assistente@huisartsgrootewielen.nl. Indien de afspraak gemaakt is via MGN kun je deze ook via MGN annuleren. Bij de eerste keer dat je een afspraak niet of niet op tijd afzegt krijg je een waarschuwingsmail. De tweede en volgende keren krijg je een rekening.

Het kan natuurlijk zijn dat er een bijzondere reden is waarom je verhinderd was. In dat geval kun je de assistente laten weten wat de reden was. Mogelijk dat we dan een uitzondering maken. Wij behouden ons het recht om het wegblijftarief voor jouw gemiste afspraak in rekening te brengen. Dat houdt in € 20 voor een enkel consult (15 minuten) en € 40 voor een dubbel consult. Let op: dit tarief wordt niet vergoed door je zorgverzekeraar.
Hoe lang duurt een afspraak?
Voor een enkel consult bij de huisarts of assistente staat 15 minuten.
De praktijkondersteuners werken met afspraken van een half uur. Een intake of een extra onderzoek kan nog iets langer duren.
Ik wil graag urine inleveren
Heb je plasklachten zoals pijn bij het plassen, bloed in de urine, vaak plassen met bijvoorbeeld koorts? Je kunt dan iedere werkdag tot 10.00 uur je ochtend urine inleveren aan de balie. Wij kijken dit dan voor je na in overleg met een huisarts. Je kunt thuis alvast bijbehorend formulier uitprinten en invullen, dit scheelt tijd en privacy gevoelige vragen aan de balie of telefoon. Urinepotjes zijn gratis verkrijgbaar aan de balie van de praktijk.

Belangrijk voor het opvangen van de urine:
• Ochtendurine is de beste urine om op te vangen
• Graag aanleveren in een schoon, afgesloten potje
• Urine moet minstens 2 uur in de blaas hebben gezeten
• Urine binnen 2 uur inleveren op de praktijk en altijd in de koelkast bewaren

Mocht je urine na 10.00 uur willen inleveren, graag eerst telefonisch overleg met de assistente.

Ga naar urineformulier
Ik wil een verwijzing voor psychologisch onderzoek bij mijn kind, moet ik hiervoor een afspraak bij de huisarts maken?
Indien school mede adviseert om psychologisch onderzoek te laten plaatsvinden vanwege zorgen om gedrag of ontwikkeling van je kind, kun je zelf contact opnemen met de GGD (jeugdarts). Zij zijn de aangewezen instantie om dit verder op te pakken.

Ga door naar de GGD