Wil je een afspraak inplannen, een vraag stellen aan de huisarts of inzage in je dossier? Doe dit dan eenvoudig online in jouw portaal. Waar en wanneer je maar wilt. Zonder wachtrij aan de telefoon.
De praktijk
5247JA Rosmalen
Maandag |
8:00 - 17:00 |
Dinsdag |
8:00 - 17:00 |
Woensdag |
8:00 - 17:00 |
Donderdag |
8:00 - 17:00 |
Vrijdag |
8:00 - 17:00 |
Zaterdag | Gesloten |
Zondag | Gesloten |
Afwijkende openingstijden
Kerst 25 december t/m 26 december |
Gesloten |
Nieuwjaarsdag Donderdag 1 januari |
Gesloten |
Kies 3 voor afspraken tot 13.00 uur en voor uitslagen tussen 14.00 en 16.00 uur.
Jeroen Bosch Ziekenhuis
Henri Dunantstraat 1
5223 GZ ’s-Hertogenbosch
Wanneer bel ik de huisartsenpost?
Ben je verhuisd en wil je een adreswijziging doorgeven? Of heb je een nieuw telefoonnummer of e-mailadres? Geef dit dan eenvoudig online door via jouw portaal.
Als je naar een andere huisarts wilt overstappen sturen wij je medische dossier (en dat van je minderjarige kinderen) op naar jouw nieuwe huisarts via een beveiligde internetverbinding. Hier hoef jij verder niets voor te doen. Wel is het belangrijk dat je jezelf bij ons uitschrijft door contact op te nemen met onze assistente (073 522 61 00) en dus toestemming geeft dat het dossier wordt doorgestuurd. Op het moment dat het dossier verstuurd is ben je bij ons uitgeschreven.
Wanneer je ontevreden bent, stellen we het op prijs dat je dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van de onvrede, dan kunnen wij proberen het samen op te lossen. Je kan de klacht kenbaar maken d.m.v. een klachtenformulier. Je mag het ook altijd met één van onze medewerkers bespreken. Nadat wij het formulier hebben ontvangen nemen we contact met je op.
Is dit lastig voor je of kom je er met ons niet uit, dan kun je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. Als praktijk zijn we aangesloten bij SKGE (Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg). De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088-0229190.
Een verrichting door de huisarts wordt door de zorgverzekering betaald en het kost je geen eigen risico. De huisarts declareert bij de zorgverzekering:
Maximumtarief | |
Consult regulier korter dan 5 minuten | € 6,21 |
Consult regulier vanaf 5 minuten tot 20 minuten | € 12,43 |
Consult regulier 20 minuten en langer | € 24,85 |
Visite regulier korter dan 20 minuten | € 18,64 |
Visite regulier 20 minuten en langer | € 31,06 |
Vaccinatie regulier | € 6,21 |
Is er een vervolgonderzoek in het ziekenhuis nodig? Vaak vallen de kosten hiervan onder je zorgverzekering. Maar het kan zijn dat je verzekeraar geen contract heeft met het ziekenhuis waarmee je een afspraak hebt. In dat geval vergoed je zorgverzekering niet alle kosten. Heb je vragen over de vergoeding van de kosten? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar voordat je naar de afspraak gaat.
Je kunt altijd zelf bepalen bij welke apotheek je medicijnen haalt. In jouw portaal kun je zien bij welke apotheek de huisarts is aangesloten. Geen portaal? Bel dan met de assistente. Wil je bij een andere apotheek jouw medicijnen ophalen? Vraag de huisarts dan het recept mee te geven in plaast van het direct naar de aangesloten apotheek te sturen.
Als je wisselt van huisarts is het vaak ook nodig om te wisselen van apotheek. Geef aan je huisarts door bij welke apotheek je ingeschreven staat. Het is wel belangrijk dat je jezelf uitschrijft bij de oude apotheek.
Dit hoef je niet zelf door te geven aan de huisarts, en ook niet aan alle andere zorgaanbieders zoals fysiotherapeuten en ziekenhuizen. Wij zijn namelijk aangesloten op de database VECOZO en krijgen deze wijziging automatisch in ons systeem.
Een bezoek aan de huisarts wordt volledig vergoed uit de basisverzekering. Je hoeft hier dus helemaal niets zelf voor te betalen. Dat geldt voor een afspraak (consult) bij de huisarts, maar ook voor een telefonisch consult. Je spreekt voor een afspraak bij je huisarts ook nooit je eigen risico aan. Als er onderzoek nodig is zoals bloedprikken, een foto of een doorverwijzing vallen de kosten daarvan wel onder het eigen risico.
Als je als patiënt bij ons ingeschreven staat, maar bij controle niet bekend bent bij een verzekeringsmaatschappij, dan vragen we je het consult contact of per pin te betalen. Na betaling krijg je een factuur. Deze kun je bij de verzekering, als je die toch hebt, indienen met het verzoek het consult aan je terug te betalen. Dit geldt ook in het geval je een buitenlandse verzekering hebt; je draagt dan zelf zorg voor de nabetaling.
De huisarts is aangesloten bij de zorggroep Jeroen Bosch Huisartsen (JBH). Dit is een samenwerkingsverband van huisartsen in de regio. De groep is gespecialiseerd in de behandeling en organisatie van chronische ziekten in de eerste lijn. Met de zorgverzekeraars hebben zij afspraken gemaakt over de zorg voor diabetes- en astma-/copd patiënten en mensen met een hart- en vaatziekte. Daarnaast ondersteunt de zorggroep de huisartsen bij de zorg voor kwetsbare ouderen en patiënten met psychische problematiek.
Natuurlijk hanteren we bij de behandeling van chronische ziekten de protocollen uit de zorgstandaarden. Maar individuele 'zorg op maat' staat bij ons voorop.
Je kunt de lettergrootte van deze website eenvoudig aanpassen via jouw internetbrowser. Hieronder lees je hoe je dit doet:
Op een computer (Windows of Mac):
- Houd de toets Ctrl (op Windows) of Cmd ⌘ (op Mac) ingedrukt en druk op + om de tekst te vergroten.
- Houd Ctrl of Cmd ⌘ ingedrukt en druk op - om de tekst te verkleinen.
- Druk op Ctrl of Cmd ⌘ en 0 (nul) om terug te gaan naar de standaardgrootte.
Op een smartphone of tablet:
- Gebruik twee vingers op het scherm om in of uit te zoomen (vingers uit elkaar bewegen om te vergroten, naar elkaar toe bewegen om te verkleinen).
- Sommige toestellen hebben ook een toegankelijkheidsinstelling waarmee je de lettergrootte voor alle apps en websites kunt aanpassen. Deze vind je meestal onder Instellingen > Toegankelijkheid > Lettergrootte.
Wil je deze website in een andere taal bekijken? Dat kan eenvoudig met de vertaalfunctie van jouw internetbrowser.
Op een computer (Google Chrome):
- Klik met de rechtermuisknop ergens op de pagina.
- Kies ‘Vertalen naar Nederlands’ of een andere taal.
- Wil je een andere taal instellen? Klik dan op het vertaalicoon in de adresbalk en kies ‘Meer talen’.
Op een smartphone of tablet (Google Chrome):
- Open de website in de Chrome-browser.
- Onderaan verschijnt meestal automatisch een balk om de pagina te vertalen.
Zo niet? Tik op de drie puntjes rechtsboven > ‘Vertalen’, en kies jouw gewenste taal.
Andere browsers of apps:
De meeste moderne browsers hebben een vergelijkbare vertaalfunctie. Je kunt ook een aparte vertaal-app gebruiken, zoals Google Translate. Kopieer hiervoor de link naar de website en plak die in translate.google.com.
Wil je liever dat de teksten op deze website worden voorgelezen? Dat is mogelijk met behulp van een voorleesfunctie of schermlezer. Hieronder lees je hoe je dit kunt doen:
Op een computer (Windows of Mac):
- Windows: Gebruik de ingebouwde schermlezer Verteller (Narrator).
- Druk op Windows-toets + Ctrl + Enter om Verteller te starten.
- Volg de instructies op het scherm om teksten te laten voorlezen.
- Mac (Apple): Gebruik VoiceOver.
- Druk op Cmd ⌘ + F5 om VoiceOver in te schakelen.
- Je kunt daarna met pijltjestoetsen door de website navigeren en teksten laten voorlezen.
Op een smartphone of tablet:
- iPhone of iPad: Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Spraak > Spreek scherm uit en zet dit aan.
- Veeg vervolgens met twee vingers van boven naar beneden over het scherm om de tekst te laten voorlezen.
- Android: Ga naar Instellingen > Toegankelijkheid > Selecteer om voor te lezen of TalkBack.
- Volg de instructies om de functie in te schakelen en teksten voor te laten lezen.
Browserextensies of apps:
Er zijn ook gratis browserextensies zoals Read Aloud, ChromeVox of websites zoals web2speech.com waarmee je teksten kunt laten voorlezen.
• Je woonachtig bent in het postcodegebied van de huisartsenpraktijk: 5236-5241-5243-5245-5247-5249-5398
• Je woont al in het postcodegebied van de huisartsenpraktijk en wilt een andere huisarts
• Er sprake is van gezinsuitbreiding of gezinshereniging (er is al een gezinslid ingeschreven bij de praktijk)
Het inschrijfformulier vind je hieronder óf kun je ophalen aan de balie van de praktijk. Het is de bedoeling voor iedere persoon afzonderlijk, dus ook voor kinderen, een formulier in te vullen. Wij vragen je de formulieren in te leveren aan de balie zodat wij jouw legitimatiebewijs eenmalig kunnen controleren. Kinderen onder 18 hoeven niet mee te komen, indien je hun identiteitsbewijs meebrengt.
LET OP: bij het wisselen van praktijk is het noodzakelijk dat je jezelf uitschrijft bij je vorige huisarts. Dit is met name belangrijk, omdat je medische dossier zo spoedig mogelijk in ons bezit komt. Geef de vorige huisarts toestemming het dossier naar ons toe te sturen. We zullen contact opnemen met de vorige huisarts om het dossier digitaal te ontvangen. Hiervoor is het dus noodzakelijk dat de vorige huisarts weet dat je bij ons ingeschreven wordt.
Ga naar inschrijfformulier
Om patiënten uit te leggen waarom de behandelend arts geen verklaring afgeeft heeft de KNMG het zogenaamde ‘weigeringsbriefje‘ opgesteld. Dit weigeringsbriefje is beschikbaar in vier talen, Nederlands, Engels, Turks en Marokkaans. Je kunt het aanvragen bij de huisartsenpraktijk of downloaden via de site van de KNMG.
Download 'weigeringsbriefje'
De zorg in Nederland is in twee opzichten een kostbaar goed: waardevol maar ook duur. Om deze zorg nog lang beschikbaar te kunnen houden, heeft de huisarts als taak om huisartsenzorg te leveren waar het kan en naar dure specialistenzorg te verwijzen als het moet. Alleen specialistenzorg op verwijzing van de huisarts wordt door de verzekeraar vergoed, met uitzondering van spoedeisende hulp.
Specialisten mogen geen zorg leveren of declareren bij de verzekeraar als er geen verwijzing van de huisarts is. Doen zij dat toch, dan is dat voor hun eigen rekening of voor die van de patiënt.
Omdat niet iedereen van deze regeling op de hoogte is en om teleurstelling te voorkomen, willen wij al onze patiënten er duidelijk van op de hoogte stellen dat de huisartsen geen verwijzingen achteraf zullen schrijven.
• Alle spreekuren zijn op afspraak. Patiënten met een afspraak bij de huisarts, de praktijkondersteuners of de assistentes verzoeken wij zich aan de balie van de huisartsenpraktijk te melden.
• Bij te laat komen zijn wij (soms) genoodzaakt een nieuwe afspraak in te plannen.
• Telefoneren in de wachtkamer kan storend zijn. Graag telefoneren in de hal beneden of buiten.
• In de wachtkamer zitten soms patiënten die erg ziek zijn. Wij snappen dat kinderen enthousiast kunnen zijn, maar laat ze niet door de wachtkamer rennen of overmatig lawaai maken.
• Regels met betrekking tot omgang met elkaar:
- Medewerkers en patiënten gaan op een respectvolle manier met elkaar om.
- Wij tolereren geen enkele vorm van agressie of geweld.
- Geef elkaar gepaste ruimte en privacy.
Alvast bedankt voor je medewerking!
8.00 tot 10.30
11.00 tot 13.00
13.30 tot 17.00
Ga naar vragenlijst
diëtetiek
ergotherapie
fysiotherapie
huidtherapie
logopedie
optometrie
orthoptie
oefentherapie
cesar/mensendieck.
In het algemeen geldt dat voor deze beroepsgroepen geen verwijzing van de huisarts nodig is. Dit noemen we vrij toegankelijke zorg. Om eventuele kosten te voorkomen, is het verstandig vooraf bij je zorgverzekeraar te checken of de betreffende behandelaar een contract heeft met jou zorgverzekeraar. Wij maken geen verwijzing, ook al vraagt de behandelaar hierom.
Voor meer informatie klik hier